Milyen gumit vegyünk villanyautóra?
A villanyautóknál már indulásnál azonnal rendelkezésre áll a teljes nyomaték. Ez nagy igénybevételt jelent a gumiabroncsokra, gyorsabban is kopnak. De mindez vajon mit jelent a gumivásárlás előtt állóknak? Milyen feltételeknek feleljen meg? Létezik-e kifejetetten elektromos autóra kifejlesztett gumi?
Milyen gumiabroncs való villanyautóra?
Természetesen a villanyautók egyedi sajátosságai miatt új szempontokat kell figyelembe venni gumiabroncs vásárlásakor. Az elektromos autókban relatíve nagyobb nyomaték van, párosulva az autó méretéhez képest az átlagnál nagyobb tömeggel és alacsonyabb súlyponttal, ami természetesen egy jelentősebb kihívást jelent az autógumigyártóknak is.
Az abroncs választáskor nem csak a fentieket kell figyelembe venni, hanem ergonómiai szempontok miatt a gumiabroncs zajkibocsájtása sem elhanyagolható. A villanyautók teljes csendben közlekednek, ezért a felhasználók a gumik használatától is hasonló tulajdonságokat várnak el. A fentebb említett nagyobb tömegeket pedig az gumiabroncs terhelhetőségénél kell figyelembe venni. Ehhez azonban az társul, hogy az elektromos autók közül sok gyártó kifejezetten extrém gumiméreteket használ, ami tovább csökkenti a választás lehetőségét. (pl. i3 -155/70 R19). A választék csökkenésével viszont egyre könnyebb dolgunk van.
Kifejezetten villanyautókra szánt, gyárilag homolgizált gumik még nem terjedtek el, csak elvétve találhatóak meg a a piacon, pl. a Pirellinek a Tesla X-re 265/35 ZR22TL 102W XL méretben Scorpion Zero mintázattal, T0 jelöléssel. Az első gumiabroncsot kifejezetten villanyautók számára a Continental dobta piacra 2013-ban, azaz 6 éve. A Continental terméke alacsony gördülési ellenállással segíti télen is csökkenteni az energiafelhasználást.
A választék azonban folyamatosan nő, párhuzamosan azzal, hogy egyre több gyártó vállalkozik a villanymotoros változattal beszállni a piacra, ezt természetesen nem sokára az abroncsgyártók is követni fogják.