Új hűtőközeg nyer teret: R1234yf
Ön ismeri az R1234yf-et? Azon autósok döntő többsége, akiknek van klíma az autójukban, nem tudja, milyen hűtőközeggel működik légkondicionálójuk.
Addig végülis nem is baj, amíg nem kell újratölteni!
Nem titok, hogy a klímagáz témája már nagyon régóta, több éve húzódik az autóiparban, hiszen az R134a leváltására kifejlesztett R1234yf ellen több autógyártó is tiltakozott, ennek hangot is adtak. 2017-től azonban nincs mese, tilos lesz az új autókat a régi gázzal forgalomba helyezni, idéntől pedig már nem adnak ki típusengedélyt az R134a-val töltött autókra.
A váltás nem csak az új gáz gyulladási hőmérséklete miatt volt kérdéses, hanem sokan az árán is megbotránkoztak, még pedig okkal: az R1234yf ára ugyanis közel ötszöröse a régi R134a hűtőközegnek kilónként. A 2016-os Autó Motor Tuning Show-n bemutatásra kerültek az új Lada modellek, melyeket már az új, R1234yf gázzal töltöttek fel gyárilag. Ezeknek az autóknak a klímagáz egy igen drága részét képezi.
Az alapvető különbségeket az alábbi ábra szemlélteti a régi és az új hűtőközeg között:
Legújabb információk szerint a Volswagen csoport is még ebben az évben átáll az új, R1234yf klímaközegre, ezt követően pedig az új klímaközeg korábbi legnagyobb ellenzője, a Mercedes sem tehet mást, de már most bejelentették, hogy a nagy hőnek kitett területeken inert argon gázzal töltött patronokat helyeznek el, melyekkel baleset vagy túlmelegedés esetén meg tudják gátolni a gáz és az autó kigyulladását.
Az SOSmobilgumis természetesen készen áll az új hűtőközeg töltésre is, amely már a legtöbb újonnan gyártott autóban megtalálható. Minden szükséges felszereléssel rendelkezünk a professzionális munka érdekében, kérjen időpontot még ma!