ADAC téli gumi teszt 2017: az olcsó abroncsok néha jobbak a prémiumgumiknál
Azzal a meglepő eredménnyel szembesültek az ADAC szakemberei téli gumi teszteknél, hogy két esetben is jobb volt az olcsó termék a prémium kategóriánál idén.
A 195/65 R15 méretben (ezek az az alsó-középkategóriás autók körében elterjedt gumi méret) az ESA+ TECAR Super Grip „jó” eredménnyel a 16 abroncs közül a második helyezést érte el, míg a Goodyear UltraGrip 9-es csak az ötödik helyt érte el, „kielégítő” minősítéssel. Ugyan ebben a méretben a Kléber Krisalp HP3-as abroncs is „jó” eredménnyel lett a harmadik, míg a prémium kategóriás Michelin alpin 5-ös prémiumabroncs meglepő módon csak a 12 helyezést tudta elérni „kielégítő” teljesítménnyel.
A 215/65 R15-ös méreténél (szabadidő-autóknál alkalmazott méretű abroncsok) arra hívják fel a figyelmet a szakemberek, hogy a kopásnál (futásteljesítmény) és a menetellenállásnál (fogyasztás) is jelentős eltérések mutatkoznak. A Michelin Alpin 5-ös 61 000 km-rel több mint kétszer olyan messzire képes eljutni, mint az Avon WV7-es abroncsa, amely 28 000 km után kopik le a törvényben megengedett 1,6 mm-es minimum-profilmélységre. A fogyasztásmérésnél 8 %-os, vagy 0,5 l/100 km-es eltérést tapasztaltak a legjobb (Goodyear) és a legrosszabb (Pirelli) abroncs között.
A szakemberek azt javasolják, hogy a vásárló több gumikereskedőnél is érdeklődjön a kívánt abroncsok áráról, és az esetleges plusz szolgáltatásokat (felszerelés költsége, gumitárolás). Érdemes megnézni a kopás és fogyasztás tulajdonságokat is, mérlegelni és számolni, mert lehet, hogy a magasabb ár a hosszabb élettartam miatt a végén anyagilag éesszerűbb döntést jelent.